كشف ۱۶ تُن رب‌گوجه فاسد در كازرون

عکس خبري -کشف ?? تُن رب‌گوجه فاسد در کازرون

مدیركل استاندارد استان فارس گفت: طی یك بازدید سرزده كارشناسان این اداره بالغ بر ۱۶ هزار كیلوگرم (تُن) رب گوجه فاسد و غیرقابل استفاده را در یك كارخانه كشف و توقیف كردند.

به گزارش نما ،مرتضی رهنما در گفت و گو با ایسنا، توضیح داد: صبح سه‌شنبه ۱۸ آذر و در ادامه بازدیدهای سرزده کارشناسان استاندارد از واحدهای تولید و توزیع محصولات دارای استاندارد اجباری، از برخی واحدها در شهرستان کازرون بازدید شد.

او که خود همراه تیم کارشناسی در این بازدید حضور داشت، گفت: کارشناسان در بازدید از یک کارخانه در شهرستان کازرون، ۸۰ بشکه حاوی رب گوجه کپک زده و غیرقابل مصرف، که در مسیر بسته‌بندی قرار داشت را کشف کردند.

رهنما با بیان اینکه بلافاصله با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط، دستور توقیف این کالا صادر و اجرا شد، گفت: خوشبختانه این کالا قبل از ورود به خط بسته‌بندی، توقیف و از مسیر ورود به بازار خارج شده است.

مدیرکل استاندارد فارس خاطرنشان کرد: علاوه بر کارخانه‌ای که این کالای فاسد در آن کشف شد، واحد تولید کننده و فروشنده این کالا نیز شناسایی شده و به زودی اقدامات قانونی در مورد آنها نیز انجام خواهد شد.

رهنما با بیان اینکه، اقدام امروز در راستای تداوم بازرسی‌های سرزده‌ای که وعده آن را به شهروندان داده بودیم، انجام شده است، گفت: پرونده این تخلف آماده و با درخواست اشد مجازات، به دستگاه محترم قضایی ارجاع خواهد شد.

مدیرکل استاندارد فارس از دستگاه قضایی درخواست کرد که همچون گذشته، برخورد قانونی با کسانیکه سلامت جامعه را هدف گرفته‌اند، با شدیدترین شکل ممکن، انجام شود.

رهنما اضافه کرد: اصولا تولید، بسته بندی و نگهداری محصولاتی نظیر رب گوجه، دارای شرایط ویژه و استانداردی بوده که اگر این موارد رعایت نشود، تخلف حادث شده و متخلف مشمول مجازات‌های قانونی است. لذا تخلف این واحد، خرید کالای غیرقابل مصرف و نگهداری این کالا در شرایط غیربهداشتی و غیراستاندارد است.

مدیرکل استاندارد فارس همچنین گفت: دستور بررسی محصولات ۲ ماه گذشته این واحد متخلف صادر شده و کارشناسان این اداره با دقت و وسواس موضوع را برای جلوگیری از وارد شدن زیان به سلامت مردم، دنبال می‌کنند.

رهنما تصریح کرد: اقدام این واحد متخلف، یک حرکت غیرقانونی، غیربهداشتی، غیر انسانی و غیراخلاقی است لذا باید اشد مجازات برای چنین افرادی مد نظر قرار گیرد تا دیگر شاهد چنین تخلفاتی که سلامت مردم و جامعه را هدف قرار می‌دهد، نباشیم.
ایسنا

۱۳۹۹/۹/۱۸

اخبار مرتبط