مردم می‌دانستند بورس افت می‌كند!

عکس خبري -مردم مي‌دانستند بورس افت مي‌کند!

علی احمد زاده اصل كارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر كاهش قیمت دلار بر بازار سرمایه، گفت: تغییر نرخ دلار تاثیر چندانی بر بازار سرمایه نداشته است، همانطور كه شاهد بودیم در زمانی كه دلار با رشد مواجه بود بورس با اُفت ۳۰ درصد مواجه شد، در اصل می‌توان گفت كه دلار و بازار سرمایه دو بازار موازی هستند كه هریك راه خود را می‌روند.

به گزارش نما ،او بیان کرد: دلار چندان نتوانسته بر بازار تاثیر بگذارد بلکه آن مسئله‌ای که موثر بوده در واقع بحث‌های سیاسی که بین مجلس و دولت پیش آمده بود، به گونه‌ای که این امر طی چند مدت اخیر سبب شد تا افراد سهام با ارزش خود را برای فروش بگذارند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: درست است که دولت مردم را تشویق کرد که سرمایه‌های خود را به بورس بسپارند، اما مردم چرا هیجانی رفتار کردند که حال با چنین زیانی مواجه شوند؟ آنها که می‌دانستند بازار سرمایه یک بازار تخصصی بوده و ممکن است با اُفت مواجه شود.

احمد زاده اصل گفت: سهامداران نباید هیجانی عمل کنند به علت آنکه علاوه بر گزارش ۹ ماهه شرکت‌ها که در بهمن ماه منتشر می‌شود برخی از شرکت‌ها و صنایع به دلیل ارزشمند بودن در بلند مدت سود ده هستند.
گسترش نیوز

۱۳۹۹/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط