حذف جك ما از فهرست كارآفرینان برتر چین

عکس خبري -حذف جک ما از فهرست کارآفرينان برتر چين

جك ما، موسس گروه علی بابا از فهرست كارآفرینان برتر چین كه توسط یك رسانه دولتی انتشار یافت، حذف شد تا بار دیگر مغضوب واقع شدن این میلیاردر چینی را تایید كند.

به گزارش نما ،در مقاله صفحه اول "شانگهای سکیوریتیز نیوز" نامی از این میلیاردر معروف برده نشد در عوض افرادی نظیر رن ژنگ فی از هواوی، لی جون از شرکت شیائومی و وانگ چوان فو از شرکت BYD برای نقشی که در اقتصاد این کشور داشته اند، مورد تمجید قرار گرفتند.

این مقاله روز سه شنبه همزمان با اعلام درآمدهای سه ماهه گروه علی بابا منتشر شد.

دلیل مغضوب واقع شدن جک ما به سخنرانی ۲۴ اکتبر وی برمی‌گردد که در آن از سیستم رگولاتوری چین به شدت انتقاد کرده بود. این انتقاد به توقف عرضه اولیه عمومی سهام گروه آنت به ارزش ۳۷ میلیارد دلار منجر شد.

رگولاتورهای چین از آن زمان تحقیقات ضد انحصارطلبی علیه علی بابا راه انداخته اند و مقررات سخت‌گیرانه تری را برای گروه آنت بررسی کرده اند.

جک ما که همیشه در صحنه بود، متعاقب وقایع مذکور به مدت سه ماه دیده نشد و شایعاتی درباره ناپدید شدن وی به راه افتاد. وی ماه گذشته در یک ویدیوی ۵۰ ثانیه ای ظاهر شد.

بر اساس گزارش رویترز، نشریه "شانگهای سکیوریتیز نیوز" در گزارش خود نوشته بود اگرچه برخی از کارآفرینانی که زمانی تحسین کرده بود، در تلاش برای گسستن از سیستم اقتصادی قدیمی و محکم، مانند قهرمانان بی پروا عمل کردند اما اکنون گروهی از شرکتهایی را هدایت می کنند که به مقررات توسعه عمل کرده و تابع مقررات بازار هستند.
ایسنا

۱۳۹۹/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط