افتتاح‌خط تولید موشك‌های دوش‌پرتاب

خط تولید انبوه موشك‌های دوش پرتاب پیشرفته پدافند هوایی افتتاح شد.

به گزارش نما به نقل روابط عمومی وزارت دفاع؛ همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و وزیر دفاع، خط تولید انبوه موشک‌های دوش پرتاب پیشرفته پدافند هوایی افتتاح شد.

همچنین کارخانجات تولید سوخت جامع جامد مرکب با هدف تامین سوخت کلیه موشک‌های حوزه رزم زمینی آغاز به کار کرد.

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، در مراسم افتتاح این خطوط تولید با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای صنعت دفاعی، تصریح کرد: قدرتمند شدن تنها راه پیشرفت و ترقی کشور و تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است و امروز نقش صنعت دفاعی در قدرت آفرینی، بازدارندگی و اقتدار دفاعی کشور تعیین کننده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه نیرو‌های مسلح برای تهیه و ساخت نیازمندی‌های خود بن‌بستی را پیش روی خود نمی‌بینند، گفت: این خط تولید در واقع یکی از منحصر به فردترین خطوط تولید موشک‌های پدافند هوایی برد کوتاه در سطح منطقه است که با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و نوین در حوزه‌های لیزری، اپتیک، هدایت و کنترل، نیاز عملیاتی نیرو‌های مسلح را به خوبی برطرف نموده و در مقابل تهدیدات، سلاح ارزشمندی محسوب می‌شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: مجموعه ضدهوایی دوش پرتاب از مجموعه سلاح‌های پیشرفته‌ و قابل بهره‌برداری در شرایط گوناگون تاکتیکی برای رزمندگان است.

وی با اشاره به واردات این موشک‌ها در نسل‌های اولیه از کشور‌های خارجی افزود: امروز نسل پیشرفته آن در برد حدود ۵ کیلومتر و در انواع گوناگون برای مقابله با اهداف با سرعت‌های مختلف و در حالت‌های دور شونده و نزدیک شونده توانست در آزمایش‌های سطح پیشرفته با تعداد بسیار بالا مورد تست قرار بگیرد.

سرلشکر باقری با اشاره به فن‌آوری سنگین و پیشرفته این دوش پرتاب‌ها گفت: در جهان تنها ۳ یا ۴ کشور توانایی تولید آن را دارند؛ اما امروز در جمهوری اسلامی، با دستیابی به این فناوری، تمام قطعات آن به طور کامل و با تیراژ بالا تولید می‌شود.

وی افزود: این محصول به کرات مورد آزمایش گرم در صحنه‌های گوناگون قرار گرفته و می‌تواند در دفاع هوایی ارتفاع پست تا متوسط کاربرد داشته باشد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افتتاح کارخانجات تولید سوخت جامد مرکب را در ارتقای قدرت رزم زمینی نیرو‌های مسلح حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: افزایش برد و سرعت موشک‌های مورد استفاده در رزم زمینی از نیاز‌های نیرو‌های مسلح بود و امروز بحمدالله سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع با آماده سازی زیرساخت‌های فناورانه لازم به خوبی توانست با تولید سوخت جامد مرکب برای سلاح‌های رزم زمینی به ویژه موشک‌های زمین به زمین تاکتیکی، ضد زره و پدافند هوایی ارتفاع پست، دست نیرو‌های رزمنده را نسبت به گذشته بازتر نماید.

وی بااشاره به طراحی تمامی مراحل و ساخت تجهیزات مربوطه و مواد اولیه سوخت در داخل کشور، گفت: در ابعاد گوناگون راکت‌های با حجم و قدرت اندک تا سنگین‌ترین موشک‌ها در این مجموعه سوخت تولید می‌شود که از ایمنی فوق العاده بالا و طراحی پیشرفته و از کیفیت فوق العاده عالی برخوردار است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان تاکید کرد: این توفیق را به عزیزانم در وزارت دفاع و صنعت دفاعی که دانشمندان و زحمتکشان جوان تبریک عرض می‌کنیم چرا که قطعاً این مجموعه در ارتقای قدرت دفاعی کشورمان نقش ارزنده‌ای دارد.

۱۳۹۹/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط