نماینده خانه ملت بررسی كرد:

چرایی رد اصلاحیه بودجه در صحن مجلس

عکس خبري -چرايي رد اصلاحيه بودجه در صحن مجلس

نایب‌رئیس كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: بعد از كار كارشناسی با حضور وزرای تخصصی دولت و وزرای حوزه اقتصادی بودجه نهایتاً به صحن علنی آمد و متأسفانه نمایندگان به آن رأی ندادند كه به نظر من هیچ دلیلی بر رد بودجه تلفیقی مجلس نبود به غیر از آنكه آقای دولت طوری صحبت كرد كه نمایندگان گمان كردند این دو بودجه را دولت ارائه داده و رد شد و لذا امروز دولت موظف است بودجه جدیدی را به مجلس ارائه كند. من بعید می‌دانم كه این اتفاق بیافتد و دولت همان بودجه قبلی را ارائه می‌دهد.



رد لایحه بودجه در صحن مجلس در هفته‌ای که گذشت حرف‌وحدیث‌های بسیاری را با خود به همراه داشت محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان درباره رد بودجه 1400 گفت: لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس آورد یک لایحه سیاسی بود تا یک لایحه عملیاتی زیرا قابلیت برنامه‌ریزی برای یک بودجه مناسب کشور برای سال 1400 را نداشت و فشار زیادی را به مردم تحمیل می‌کرد و لذا ما با توجه به کارشناسی‌های صورت گرفته بنا بر رد آن داشتیم.

وی تأکید کرد: تلفیق با توجه به اینکه دولت گفت اگر اشکالات بودجه را دولت رفع کند ما به همراه مجلس هستیم و آن را تکمیل می‌کنیم بنابراین کمیسیون تلفیق، علیرغم اینکه باید این لایحه را در حدود 40 روز پیش رد می‌کرد مورد بررسی قرار داد و مشروط بر اینکه که دولت با اصلاحات ما موافق است آن را تأیید کردیم.

نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با گریزی به چرایی عدم رأی آوری بودجه در صحن مجلس اظهار داشت: بعد از کار کارشناسی با حضور وزرای تخصصی دولت و وزرای حوزه اقتصادی بودجه نهایتاً به صحن علنی آمد و متأسفانه نمایندگان به آن رأی ندادند که به نظر من هیچ دلیلی بر رد بودجه تلفیقی مجلس نبود به غیر از آنکه آقای دولت طوری صحبت کرد که نمایندگان گمان کردند این دو بودجه را دولت ارائه داده و رد شد و لذا امروز دولت موظف است بودجه جدیدی را به مجلس ارائه کند. من بعید می‌دانم که این اتفاق بیافتد و دولت همان بودجه قبلی را ارائه می‌دهد.

آصفری افزود: مجلس در این شرایط دو راهکار دارد یکی آنکه به بودجه ای که دولت ارائه می‌کند تسلیم شویم و یا اینکه یک بودجه سه دوازدهمی را تهیه کنیم که شامل حقوق کارمندان دولت باشد که مشکلی برای این قشر ایجاد نشود و دولت ملزم به اجرای آن شود.

وی در پاسخ به این سؤال که کشور در سال 1400 با تغییر دولت مواجه است آیا فقدان بودجه دولت بعدی را با مشکل مواجه می‌کند گفت: مطمئناً کشور بدون بودجه نمی‌ماند و برای اداره سال بودجه‌ای تعیین می‌شود اما چه که بر روی بودجه‌ کار کارشناسی صورت بگیرد و کمیسیون تلفیق بر روی آن با حضور وزرا کار و چه بودجه دولت، درهرحال کشور بدون بودجه نخواهد ماند.

۱۳۹۹/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط