سرما و یخبندان زندگی را در برخی ایالات آمریكا مختل كرد

عکس خبري -سرما و يخبندان زندگي را در برخي ايالات آمريکا مختل کرد

طوفان شدید زمستانی در آمریكا به یخبندان، وزش بادهای بسیار سرد و بارش برف در مناطقی كه به ندرت شاهد چنین شرایطی هستند، منجر شده است.

به گزارش نما ،در ایالت جنوبی تگزاس، افزایش شدید مصرف برق به خاموشی گسترده منجر شده است. این ایالت خود را برای طوفان بسیار سرد دیگری آماده می کند.

سازمان ملی هواشناسی آمریکا گفت که بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در معرض این طوفان زمستانی هستند.

همچنین دست کم ۱۱ نفر جان خود را در حوادث مرتبط با این سرمای کم سابقه از دست داده اند. مرگ این افراد از جمله در تنسی، تگزاس، کنتاکی و لوئیزیانا گزارش شده است.

در کارولینای شمالی گردباد ناشی از همین طوفان زمستانی صبح سه شنبه سه کشته و ده زخمی به جا گذاشت. مقام ها می گویند عملیات جستجو و نجات در این نقطه ادامه دارد.

این طوفان حتی به بخش هایی از شمال مکزیک رسید و صبح دوشنبه باعث قطع برق بیش از چهار میلیون خانه و کسب و کار در آنجا شد.

تگزاس شاهد رکورد سرما در ۳۰ سال اخیر بوده است به طوری که دما در برخی نقاط روز یکشنبه به منهای ۱۸ درجه سانتیگراد رسید.

مصرف بالا در این ایالت باعث نارسایی شبکه برق شده است. از این رو خاموشی های گسترده در برخی نواحی اعمال شده تا برق مورد نیاز بیمارستان ها، پلیس و ایستگاه های آتش نشانی قطع نشود.

در مجموع برق ۴.۳ میلیون نفر در تگزاس قطع شده است.

یخ زدن جاده ها هم به یک رشته حوادث رانندگی دامن زد و از مردم خواسته شده در صورت امکان سفر نکنند.

در هوستون، تقریبا ۱۲۰ تصادف جاده ای فقط در روز یکشنبه گزارش شد. برخورد صفی از خودروها به هم در یک بزرگراه عمده در اکلاهماسیتی در روز یکشنبه چندین کامیون را به آتش کشید.

فرودگاه بین المللی جورج بوش در هوستون و فرودگاه هابی این شهر هر دو تا عصر روز گذشته تعطیل اعلام شدند.

خانه ها در تگزاس معمولا از عایق بندی لازم برای هوای سرد برخوردار نیستند، بنابراین با از کار افتادن سیستم گرمایشی، دمای خانه ها به سرعت به صفر می رسد و امکان ترکیدن لوله های یخ زده هم وجود دارد.

مقام ها در هوستون می گویند که دو عضو یک خانواده در اثر انتشار گاز کربن مونوکسید مرده اند که بعد از روشن کردن خودرو در گاراژ برای گرم کردن خانه منتشر شده است.

در شهر ابیلین با ۱۲۵ هزار سکنه آب خانه ها قطع شد که علت آن، قطعی برق مرکز تصفیه آب شهر بود.

به گزارش شبکه سی‌بی‌اس دما در شهر دالاس سردتر از شهر آنکوراژ آلاسکا بوده است.

سازمان ملی هواشناسی گفت که این شرایط غیرعادی ناشی از یک "گریز قطبی" از جایی درست بالای مرز آمریکا با کانادا و ورود آن به آمریکاست.

در بخش هایی از آمریکا با میلیون ها نفر جمعیت نسبت به ادامه طوفان زمستانی هشدار داده شده است و انتظار ثبت رکوردهای بیشتر می رود.

سازمان هواشناسی گفت: در جریان این گریز قطبی حداکثر و حداقل دمای روزانه در صدها جا شکسته شده و خواهد شد.

سازمان هواشناسی روز سه شنبه گزارش داد که هم اکنون ۷۳ درصد آمریکا را برف پوشانده است.

در لوئیزیانا برخی مقام های محلی برای دور نگاه داشتن مردم از جاده های یخ زده مقررات منع تردد اعلام کرده اند. این ایالت قطعی برق و اختلال در تردد را تجربه می کند.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، ایالت اورگان در غرب آمریکا هم شاهد طوفان یخ بوده و برق تقریبا ۲۵۰ هزار خانه و کسب و کار در روز سه شنبه قطع شد. این ایالت تابستان امسال شاهد آتش سوزی های شدید بود.

فرماندار ایلینوی هم بعد از سفیدپوش شدن این ایالت در روز سه شنبه وضعیت اضطراری اعلام کرد.
ایسنا

۱۳۹۹/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط