تاكید آمریكا بر راهكار دو دولتی در فلسطین

عکس خبري -تاکيد آمريکا بر راهکار دو دولتي در فلسطين

وزیر خارجه آمریكا در تماس تلفنی با دیپلمات ارشد رژیم صهیونیستی، ضمن تاكید بر حمایت از تل‌آویو در مجامع بین‌المللی، اجرای راهكار دو دولتی را برای پایان دادن به منازعه با فلسطینی‌ها لازم دانست.



به گزارش نما، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده بامداد امروز (سه‌شنبه به وقت تهران) با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، بلینکن در این تماس با بیان اینکه آمریکا مخالف رفتارهای ضد اسرائیلی در مجامع بین‌المللی است، گفت واشنگتن متعهد است با این اقدامات یکجانبه علیه تل‌آویو در عرصه جهانی مقابله کند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره این تماس تلفنی آمده است: «اشکنازی و بلینکن، شراکت استوار بین آمریکا و اسرائیل را مورد توجه قرار داده و تاکید کردند که دو طرف برای برداشتن چالش‌های پیش رو با یکدیگر همکاری نزدیکی خواهند داشت».

بر این اساس، دو طرف همچنین درباره راهکار پایان دادن به مناقشات با فلسطینی‌ها رایزنی کردند.

در این بیانیه آمده است: «وزیر خارجه (بلینکن)، رویکرد آمریکا برای رسیدن به آینده‌ای صلح‌آمیز، ایمن و موفق‌تر برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و خاورمیانه را تشریح کرد. او همچنین تاکید کرد که دولت بایدن باور دارد راهکار دو دولتی بهترین راه برای تأمین آینده اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی در کنار همزیستی با دولت فلسطینی معتبر و دموکراتیک است».

به نوشته جروزالم‌پست، رایزنی تلفنی وزیر خارجه آمریکا و دیپلمات ارشد رژیم صهیونیستی دو روز قبل از سخنرانی بلینکن در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل انجام گرفته، که انتظار می‌رود در آن واشنگتن به حمایت از تل‌آویو و انتقاد از قطعنامه‌های ضد صهیونیستی در این شورا بپردازد.

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنین درباره «چالش‌های امنیتی منطقه و اهمیت تداوم همکاری جهت حل این مشکلات» صحبت کردند.

پیشتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای گفته بود که آنچه در نامه تشکیلات خودگردان به دولت آمریکا درباره تعهد همه گروه‌های فلسطینی به تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی آمده است، محکوم و تاکید می‌کند که جهاد اسلامی از ذره‌ای از خاک فلسطین انصراف نمی‌دهد.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۱۲/۵

اخبار مرتبط