دهقانی در گفتگو با نما:

اروپا مطیع و دست نشانده آمریكا است/ ایران فقط اقدام عملی غربی ها را می پذیرد

عکس خبري -اروپا مطيع و دست نشانده آمريکا است/ ايران فقط اقدام عملي غربي ها را مي پذيرد

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی ها هیچ استقلالی در سیاست خارجی ندارند و تصمیم اخیر آنها نشان داد كه در مسئله برجام و انرژی هسته ای كاملاً مطیع آمریكا هستند.


الهویردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما، درباره تصمیم سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان برای صدور بیانیه ضدایرانی در محکومیت کاهش تعهدات هسته ای کشورمان اظهار داشت: اروپایی ها هیچ استقلالی در سیاست خارجی ندارند و تصمیم اخیر آنها نشان داد که در مسئله برجام و انرژی هسته ای کاملاً مطیع آمریکا هستند.

وی افزود: اگر آمریکایی ها به اروپایی ها چراغ سبز نشان دهند، حرکت خواهند کرد در غیر اینصورت دست روی دست خواهند گذاشت و هیچ کاری انجام نخواهند داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما از غرب و آمریکا در خصوص عمل به تعهداتشان هیچ انتظاری نداریم؛ زیرا در این چند سالی که آمریکا از برجام خارج شده اصلاً هیچ یک از اعضای اروپایی برجام به تعهداتشان عمل نکرده اند؛ لذا مشخص است که آنها چه سیاستی را در پیش گرفته اند.

دهقانی با بیان اینکه غرب با سواستفاده از توانمندی های نظامی و اقتصادی خود همیشه درصدد زورگویی به کشورها برآمده اند، خاطرنشان کرد: بنابراین ما باید آنقدر خودمان قوی باشیم تا بتوانیم از حقوق بحق خود در نظام بین الملل استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ایران از موقعیت جغرافیایی فوق العاده و توانمندی های داخلی بسیاری برخوردار است که هردولتی با استفاده ازا ین مزیت ها می تواند سیاست های ضدایرانی غرب را مهار کند؛ زیرا تنها این خودمان هستیم که می توانیم تحریم ها را بی اثر کنیم و اگر به این امید باشیم که غرب تحریم ها را خواهد برداشت، اشتباه بزرگی را مرتکب خواهیم شد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم بر این نکته کرد که اگر غرب یک قدم برای ما بردارد انتظار دارند که در قابل این یک قدم آنها، ما صدها قدم برداریم گفت: در 42 سال گذشته نیت واقعی غرب برای ما ثابت شده و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، حرف های خوب از غرب بسیار شنیده ایم و الان وقت عمل است.

دهقانی به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در کاهش تعهدات هسته ای کشورمان اشاره کرد و افزود: این مصوبه در راستای لغو تحریم ها دست دولت را باز گذاشته تا برنامه های هسته ای کشورمان را پیش ببرد، برنامه هایی که خواست مردم و نمایندگان مردم است تا تنها یک صدا از ایران شنیده شود.

وی بیان کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران کاملاً شفاف است و اقدام عملی در برابر اقدام عملی خواهیم داشت. جمهوری اسلامی ایران همیشه آخرین کشوری بود که تعهدات خود را زیر پا گذاشته و یا کاهش داده است؛ لذا همیشه غرب در بدعهدی پیش قدم بوده است نه جمهوری اسلامی ایران.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز تمام دنیا به خوبی متوجه شده است که این غرب و قدرت های استکباری هستند که عهدشکنی می کنند.

دهقانی با بیان اینکه هرآنچه را که در این سالها از تحریم ها آموخته ایم باید مورد استفاده قرار دهیم، گفت: براساس این اندوخته ها باید تلاش کنیم تا تحریم ها بی اثر شوند؛ زیرا غرب تحریم ها را زمانی بر خواهد داشت که متوجه شوند تحریم ها دیگر کارایی ندارد.

وی بیان کرد: ما هیچ واهمه ای از قطعنامه ها و بیانیه های اروپایی علیه ایران نداریم و نه اهمیتی برای ما دارد؛ زیرا آنچه که برای ما اهمیت دارد اتحاد و انسجام ملی و حفاظت از منافع ملی کشورمان است.


۱۳۹۹/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط