نسخه چاپی

نظر افخم در خصوص گروگانگیری در استرالیا

عکس خبري -نظر افخم در خصوص گروگانگيري در استراليا

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محكوم كردن گروگانگیری امروز در استرالیا گفت: سوابق و شرایط روحی و روانی گروگانگیر مكرراً با مقامات استرالیا مطرح شده و وضعیت وی برای مسئولان استرالیا روشن بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن گروگانگیری امروز در استرالیا گفت: توسل به شیوه‌های ضدانسانی و ایجاد رعب و وحشت به نام دین رحمانی اسلام تحت هیچ شرایطی توجیه پذیر نیست.

سخنگوی وزرات امور خارجه با ابراز تعجب از انتشار اخبار غیردقیق و ناقص درباره این پناهنده ایرانی، گفت: سوابق و شرایط روحی و روانی این فرد که نزدیک به دو دهه قبل به استرالیا پناهنده شده مکرراً با مقامات استرالیا مطرح شده است و وضعت وی برای مسئولان ذیربط آن کشور کاملاً روشن بوده است.

«هارون مونس» عامل ایرانی‌تبار حادثه تروریستی امروز در سیدنی استرالیا بود که 16 ساعت پیش با ورود به کافه‌ای، 17 مرد و زن را در یکی از محلات پرتردد سیدنی به گروگان گرفت و مدعی شد که چندین بمب در این محل کار گذاشته است.

در حین گروگانگیری، 11 نفر از گروگانان با بیرون دویدن از درب‌های خروجی کافه، توانستند از چنگ این گروگانگیر بگریزند.

این فرد سال 1996 از ایران متواری شده و با اعلام مقاصد سیاسی، پناهندگی سیاسی از دولت استرالیا دریافت می‌کند. وی مظنون به قتل همسر پیشین خود و متهم به 50 مورد آزار جنسی از سال 2002 بوده است لیکن پناهندگی سیاسی وی لغو نشد و توانست تابعیت استرالیا را کسب کند.

از انگیزه «هارون مونس» برای گروگانگیری امروز اطلاع دقیقی در دست نیست ولی وی هفته گذشته در وبسایت خودش که فعلا مسدود شده، از بیعت غیابی با «ابوبکر البغدادی» سخن گفته بود.

«مونس» در حین نگهداری گروگانان در کافه، پرچم گروه تروریستی النصره را در پشت پنجره به نمایش درآورد و برخی رسانه ها خبر دادند که دو شرط با مذاکره‌‌کنندگان در میان گذاشته است؛ صحبت با نخست‌وزیر استرالیا و داشتن پرچم داعش.

پلیس پس از گذشت 16 ساعت از شروع گروگانگیری، از دو محور به کافه حمله کرد و با استفاده از آتش سنگین سلاح‌های خودکار، قائله را خاتمه داد.

در این درگیری علاوه بر «مونس» 50 ساله، یک زن 38 ساله و یک مرد 34 ساله هم کشته شدند.

۱۳۹۳/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...