نسخه چاپی

تیم ملی میهمان سفارت ایران در استرالیا

رایزن فرهنگی ایران در استرالیا از برگزاری ضیافت شام سفارت كشورمان برای اعضای تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام ملت های آسیا خبرداد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران که هم اکنون به منظور شرکت در رقابت های شانزدهمین دوره جام ملت های آسیا در سیدنی بسر می برد، روز گذشته و در نخستین بازی با برتری ۲ بر صفر توانست تیم ملی بحرین را شکست دهد.

محسن ابوطالبی رایزن فرهنگی ایران درباره نخستین پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام ملت اظهار امیدواری کرد که این پیروزیها تداوم یابد و جایگاه ایران در استرالیا را مستحکم تر کند.

ابوطالبی افزود: این اتفاق روزگذشته بسیار مبارک بودبه طوری که بیشترین پوشش خبری رسانه ای خارجی به این موضوع اختصاص یافته بود و از طرفی حضور ایرانیان مقیم درملبورن درخشش خاصی به همراه داشت.

وی درعین حال اظهار داشت: سفیر ایران نیز بلافاصله پس از اتمام این دیدار به رختکن تیم ملی رفت و این پیروزی را تبریک گفت.

به گفته رایزن فرهنگی ایران در استرالیا حضور ایرانیان مقیم نیز که از شهر های مختلف برای دیدن این بازی به ملبورن آمده بودند باورکردنی نبود تا جایی که بیشتر استادیوم را ایرانیان در اختیار داشتند.

ابوطالبی درباره اقدامات فرهنگی این سفارت نیز گفت: ما طبق برنامه ریزهایی که از سال ۹۲ داشتیم قرار بود از این فرصت با ارائه اقلام فرهنگی در این کشور بیشترین بهره را ببریم که متاسفانه به دلیل مشکلات و مسائل اقتصادی برخی از برنامه ریزی های ما تحقق نیفتاد.

وی اظهار داشت: ما به دنبال برگزاری سه نمایشگاه فرهنگی و با هدف معرفی ایران و آثار تاریخی و دیدنی برای یک کشور ۲۸۰ملیتی چون استرالیا که خود یک جامعه جهانی به شمار می رود بودیم که این امر اتفاق نیفتاد.

رایزن فرهنگی ایران در استرالیا در ادامه افزود: اما با توجه به تنگنا های مالی اقداماتی نظیر تهیه بروشور به دو زبان فارسی و انگلیسی درباره جدول بازی ها و همچنین معرفی تاریخ و فرهنگ و به ویژه جاذبه های دیدنی ایران تهیه و آن را توزیع کردیم.

ابوطالبی همچنین یادآورشد: علاوه برآن بین طرفداران تیم ملی در بازی روز گذشته ایران مقابل بحرین صدها پیراهن با طرح پرچم جمهوری اسلامی ایران توزیع شد البته عده ای از ایرنیان مقیم هم با تشکیل کمیته ای خود جوش به تهیه پیراهن تیم ملی و پرچم کشور اقدام کردند زیرا آن تعداد پاسخگو نبود.

وی اظهار داشت: همچنین تعدادی بلیت هم برای برخی ایرانیان مقیم صادر شد ، جزوه ای به زبان فارسی نیز با هدف آشنایی با شهرهایی که بازی ها در آنجا برگزار می شود برای تیم ملی تهیه کردیم .

رایزن فرهنگی ایران در استرالیا گفت : خوشبختانه تعامل خوبی هم بین فدارسیون فوتبال با سفارت برقرار است و آنها نیز از اقدامات فرهنگی سفارت ایران در استرالیا با توجه به مسائل مالی قدرانی کردند.البته قرار است که سفارت ایران نیز برای تیم ملی فوتبال ضیافت شام برپا کند.

تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه ۲۵ دی ماه ساعت ۲۰ به وقت محلی در شهر سیدنی به دیدار تیم ملی قطر برود و در آخرین بازی خود در این مرحله از رقابت های جام ملت های آسیا ( دوشنبه ۲۹ دیماه) ساعت (۱۳ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران) مقابل تیم امارات متحده عربی صف آرایی می کند.


۱۳۹۳/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...