نسخه چاپی

سیگار برای نسل‌های جدید ممنوع می‌شود،‌ البته در استرالیا

كامرون دیك وزیر بهداشت كوینزلند گفته ممكن است ممنوعیت نسلی برای كشیدن سیگار در استرالیا را اجرا كند. در اما الان نه.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ وزیر بهداشت کوینزلند استرالیا گفته که علاقه دارد تا در رابطه با پیشنهاد شورای سرطان کوینزلند مبنی بر ممنوع کردن نسلی سیگار مذاکره کند.

کامرون دیک گفت: ممنوعیت نسلی برای استعمال سیگار در استرالیا را در بررسی می کنیم. اما اکنون وقت اجرا نیست.ابتدا باید ببینیم قانون جدید ضدسیگار است چه نتیجه ای می دهد.

شورای سرطان کوینزلند پیشنهاد داده است سیگار برای همه افرادی که متولد سال 2001 به بعد هستند ممنوع شود.

کامرون دیک با اشاره به اینکه آمار کسانی که روزانه سیگار می کشند در کوینزلند در طول 15 سال از 30 درصد به 15درصد کاهش یافته گفت: «مشخصا، سیگار کشیدن در کوینزلند در حال تبدیل شدن به یک ضدارزش است.»

اما او در رابطه با پیشنهاد شورای سرطان گفت: «شاید عواقب پیش بین نشده ای داشته باشد. باید درباره همه مشکلات فکر کنید، مخصوصا در این منطقه توریستی.»

پارلمان استرالیا اخیرا قوانینی در رابطه با ممنوعیت کشیدن سیگار در اتوبوس، تاکسی، نزدیکی مهد کودک ها و مناطق ورزشی کودکان تصویب کرده است.

مدیر اجرایی شورای سرطان کوئینزلند در این رابطه گفت: «قانون پینشهاد ما می گوید افراد جوانی که امسال 15 ساله می شوند هیچوقت اجازه قانونی ندارند که سیگار بکشند. یک چیز قطعی است؛ کوتاهی امروز ما ممکن است کودکان ما را در اینده دچار سرطان کند.»

۱۳۹۵/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...