نسخه چاپی

توفان «چانتهو» ژاپن را در نوردید

بر اثر وزش توفان سهمگین «چانتهو» در ژاپن كه با بارش باران و جاری شدن سیل همراه بود، خسارات مالی فروانی به مناطق مختلف این كشور وارد شده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، این توفان که با سرعت 144 کیلومتر در ساعت از روز گذشته (چهارشنبه) از منطقه ای در شمال شرق یکی از جزایر هوکایدو فعالیت خود را آغاز کرد باعث زخمی شدن تعدادی از مردمی شد که در مسیر آن قرار داشتد.
مقامات محلی ژاپن می گویند که به دلیل نگرانی از رانش زمین، مجبور به تخلیه 2 هزار 700 نفر از ساکنان منطقه «اوتسوچی» و 3 هزار و 800 نفر در منطقه «هوکایدو» و اننتقال آنان به نواحی امن شده اند.
سازمان هواشناسی ژاپن نیز در بیانیه ای اعلام کرد که بر اثر این توفان بیش از 65 میلیمتر باران در مناطق مختلف باریده است که بالاترین رکورد بارش محسوب می شود.
این گزارش همچنین احتمال داده است که مناطق یاد شده با بارش های سنگین تری مواجه شود و ریزش باران به 150 میلیمتر برسد.
توفان سهمگین «چانتهو» در عین حال باعث ایجاد اختلال در شبکه حمل و نقل ریلی در منطقه «کانتو» و «شین کانسن» شده و حرکت بالغ بر 300 قطار سریع السیر در این منطقه و تعدادی از برنامه های پروازی را دچار اختلال کرده است.
هنوز از تلفات انسانی این توفان گزارشی منتشر نشده و سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد که «چانتهو» که فعالیت خود را در شمال شرق کشور آغاز کرده، به تدریج در حال خارج شدن از منطقه است.
وقوع توفان های سیل آسا در نواحی شرق و جنوب شرق آسیا به واسطه نزدیکی به سواحل آب های آزاد در فصل بهار و تابستان (اردیبهشت تا مرداد)، مسئله ای است که همه ساله برای مدتی زندگی اهالی این مناطق را مختل کرده و با بحران جدی مواجه می کند.
ونگفانگ، اوساگی، تالاس، نانکا، هالونگ و... از جمله توفان هایی است که در ایام مختلف سال بویژه در ماههای اردیبهشت تا مرداد مناطقی از ژاپن را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

۱۳۹۵/۵/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...