نسخه چاپی

توفان «لاین راك» در ژاپن 9 قربانی گرفت

در پی وزش توفان سهمگین لاین راك (صخره شیر) كه از روز گذشته ژاپن را در نوردیده، تاكنون 9 نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، این توفان از اواخر وقت دیروز سه شنبه بتدریج در ژاپن وزیدن گرفت و به دنبال آن بارش باران سنگین و جاری شدن سیل تلفات و خساراتی نیز در مناطق مختلف این کشور بر جای گذاشته است.
پلیس ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد که بر اثر جاری شدن سیل و آبگرفتگی در یکی از خانه های سالمندان منطقه «آیواته»، اجساد 9 نفر را یافته است.
براساس این گزارش، ماموران حوادث غیرمترقبه پس از کسب اطلاع از این حادثه بلافاصله به محل اعزام شدند تا از تلفات بیشتر جلوگیری شود.
تصاویری را شبکه خبری «ان.اچ.کی» منتشر کرده است که نشان می دهد این خانه سالمندان تا نیمه، در گل و لای فرو رفته است.
توفانی که از دیشب آغاز و هر لحظه بر شدت آن افزوده می شود به مناطق شمالی ژاپن خسارات سنگینی وارد کرده و باعث آبگرفتگی معابر و قطع برق شده است.
«لاین راک»، که دهمین توفان سال جاری میلادی در ژاپن محسوب می شود، در حالی این کشور را در می نوردد که هنوز از مشکلات سونامی و زمین لرزه سهمگین سال 2011 میلادی رهایی پیدا نکرده است.
توفان لاین راک (صخره شیر) از 500 کیلومتری شمال شرق توکیو پایتخت ژاپن آغاز شد و گزارش ها حاکی است، از سال 1951 میلادی وقوع چنین توفانی در این منطقه سابقه نداشته است.
توفان از منطقه «اوفوناتو» در «آیواته» آغاز شد و پلیس قبل از شروع آن کار تخلیه ساکنان این منطقه را آغاز کرد که گزارش ها از انتقال 170 هزار نفر به مناطق امن حکایت دارد.
تصاویر دریافتی همچنین نشان می دهد دستکم 10 هزار خانه شب گذشته (سه شنبه) را بدون برق سپری کرده اند.
سونامی و زمین لرزه در مناطق شمالی ژاپن نیز در سال 2011 میلادی جان 18 هزار نفر را گرفت که نزدیک به 350 نفر از قربانیان ساکن منطقه «اوفوناتو» بودند.
بیش از 100 پرواز از فرودگاه هایی که در شمال ژاپن قرار دارند دیروز و امروز لغو شد و شماری از قطارها نیز ساعت حرکت خود را به تعویق انداخته اند.
هفته پایانی مرداد ماه سالجاری نیز توفان «چانتهو» با سرعت 144 کیلومتر نواحی شمال شرقی ژاپن را تحت تاثیر خود قرار داد که خسارات سنگینی به تاسیسات و خانه های مردم این مناطق مختلف بویژه منطقه هوکایدو وارد کرد.
وقوع توفان های سیل آسا در نواحی شرق و جنوب شرق آسیا به واسطه نزدیکی به سواحل آب های آزاد در فصل بهار و تابستان (اردیبهشت تا مرداد)، مسئله ای است که همه ساله برای مدتی زندگی اهالی این مناطق را مختل کرده و با بحران جدی مواجه می کند.
ونگفانگ، اوساگی، تالاس، نانکا، هالونگ و... از جمله توفان هایی است که در ایام مختلف سال بویژه در ماههای اردیبهشت تا مرداد مناطقی از ژاپن را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

۱۳۹۵/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...