نسخه چاپی

آماده‌باش جنگنده‌های آمریكایی در ژاپن

به گزارش نما - ایرنا نوشت: آمریکا در هشداری کاملا آشکار به کره شمالی که حامل پیامی نظامی است، ‌جنگنده های پیشرفته خود را در ژاپن آرایش داده و با انجام تمرینات ویژه، قوای هوایی خود را به حال آماده باش درآورده است.

زرادخانه ای از جنگنده های آمریکایی که به «بال هجدهم» موسوم است و پرنده های پیشرفته نظامی آمریکا را در خود جای داده است، ‌امروز بر اساس گزارش رسانه های ژاپنی با خروج از آشیانه ها آرایش هجومی به خود گرفته است.
این در شرایطی است که نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است که کاملا در آماده باش کامل بسر می برد و در ژاپن نیروهایش را در اقدامی غیرمنتظره وارد یک رزمایش بزرگ هوایی کرده است.
تصاویر موجود نشان می دهد که هواپیماهای نظامی و جنگنده های «اف ۱۵»، «اچ اچ ۶۰ هاوس»، «یی ۳ سنتریس» و «کی ۱۳۵» این کشور در این تمرینات ویژه شرکت کرده اند.
از «بال هجدم» آمریکا به عنوان بزرگترین زرادخانه جنگنده های این کشور یاد می شود که بالاترین قوای رزمی و عملیاتی را در اختیار دارد.

همزمان رسانه های گروهی ژاپن از جمله تارنماهای ژاپن تایمز و ژاپن نیوز شامگاه جمعه (به وقت محلی) تصاویر متعددی را از جنگنده های آمریکایی منتشر کرده اند.
در این تصاویر و گزارش ها، گروه بزرگی از جنگنده ها و اسکادرانی از هواپیماهای نظامی آمریکا نشان داده می شود که در پایگاه هوایی «کادنا» ژاپن آرایش ویژه ای گرفته اند.
همزمان با این تحولات چین به شدت به همه جوانب ذی ربط توصیه اکید کرده است که اقدامی عجولانه انجام ندهند که مشکل ساز شود.
این کشور افزوده است که جنگ و استفاده از ابزار نظامی به هیچوجه نمی تواند مسایل موجود را حل و فصل کند و باید به دنبال گفت و گو بود.
از سوی دیگر در حالی که جنگ لفظی میان مقام های کره شمالی و آمریکا شدت گرفته است، ‌پیونگ یانگ می گوید که آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ گستاخ تر شده است.
این کشور از آنچه خوی تجاوزکارانه و دشمنی بیشتر آمریکا با کره شمالی در دوران ترامپ یاد کرده، بشدت ابراز ناخرسندی و خشم کرده است.

«هان سئونگ ریول» معاون وزیر خارجه کره شمالی امروز (جمعه) در مصاحبه ای خاطر نشان کرد که توئیت های ترامپ بسیار نگران کننده است و در آنها او دائما در حال تهدید پیونگ یانگ است.
وی در عین حال هشدار داد که اگر نشانه ای از احتمال تجاوز آمریکا به کره شمالی مشاهده شود این کشور بی درنگ دست به حمله متقابل و پیشدستانه خواهد زد.
مقام کره شمالی گفت: کشورش بر این باور است که ترامپ بسیار تجاوزکارانه تر و گستاخانه تر از اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا برخورد می کند.
وی گفت که در چنین شرایطی کره شمالی تسلیحات هسته ای کیفی و کمی بیشتری تولید خواهد کرد و اگر ترامپ واقعا جنگ می خواهد پیونگ یانگ هم آماده است.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی هم گزارش کرده است که مقام های کره جنوبی تکرار کرده اند که ترامپ بدون رایزنی با این کشور دست به اقدامی نخواهد زد.
پیشینه دشمنی کره شمالی و آمریکا به جنگ سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ کره باز می گردد؛ زمانی که «ترومن» رئیس جمهوری آمریکا بود و نهایتا درگیری های نظامی با پیمان متارکه جنگ و بدون امضای رژیم صلح به پایان رسید.
همزمان وانگ یی وزیر خارجه چین نیز از همه طرف های ذی ربط خواسته است برای رفع تنش ها به دنبال از سرگیری گفت و گوها باشند.
وی با اعلام اینکه اگر جنگی به وقوع بپیوندد خیلی از طرف ها ضرر خواهند کرد، گفت: برای این جنگ برخی ها بهای سنگینی باید پرداخت کنند و این موضوعی است که در دل تاریخ ثبت می شود.
وزارت خارجه کره جنوبی نیز در بیانیه ای که امروز منتشر کرده به اظهارات معاون وزیر خارجه کره شمالی واکنش نشان داده و افزوده است که کره شمالی در صورت آزمایش اتمی و یا پرتاب موشک بالستیک به سختی مجازات خواهد شد.
بسیاری بر این باورند که درگیری و جنگ بخصوص برای کره جنوبی ویرانگر خواهد بود و حتی اگر کره شمالی سلاح هسته ای نداشته باشد دارای یک ارتش قوی است که می تواند در جنگ اقدامات فراوانی انجام دهد.

۱۳۹۶/۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...