نسخه چاپی

تمرینات رزمی توپخانه‌های ژاپن و آمریكا در هوكایدو

ژاپن و آمریكا در اقدامی كه تقویت اتحاد نظامی دو كشور از طریق آموزش در موقعیت های تازه و ناآشنا عنوان شده، تمرینات ویژه رزمی واحدهای توپخانه ای خود را در منطقه «هوكایدو» آغاز كرده اند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، دو کشور در حالی این تمرینات را برگزار می کنند که نگرانی از شروع درگیری ها در منطقه شبه جزیره افزایش یافته است.
از سوی دیگر ژاپن از آمریکا خواسته است به هر شکل بر اساس توافق میان دو کشور از تمامیت ارضی ژاپن دفاع کند.
تارنمای ژاپن تایمز روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که نزدیک به 3 هزار و 500 نفر از نظامیان دو کشور این رزمایش را از دیروز در منطقه هوکایدو در شمال ژاپن شروع کرده اند.
این نشریه تصریح کرده است که هر دو کشور از بابت پرتاب های موشکی بالستیک کره شمالی نگران هستند و چنین تمریناتی بخشی از آماده سازی برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی محسوب می شود.
این تمرینات بر اساس این گزارش، 19 روز به طول می انجامد و پس از آن انجام می شود که کره شمالی از تدوین طرحی برای حمله موشکی به جزیره گوام خبر داده است.
ژاپن از جمله کشورهایی است که بیشترین نگرانی را از بابت حملات موشکی کره شمالی به دلیل میزبانی تعداد زیادی از نظامیان آمریکایی دارد.
دو کشور همچنین مدعی شده اند که این رزمایش به تنش ایجاد شده در شبه‌جزیره کره میان پیونگ یانگ و واشنگتن ارتباطی ندارد.
ژاپن در کنار این رزمایش که اولین بار است به طور مشترک برگزار می شود، سامانه های ضد موشکی پاتریوت 3 را نیز در مناطق غربی مستقر کرده است.
آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که از متحدان خود در منطقه شبه جزیره کره در صورت حمله از سوی کره شمالی تحت هر شرایطی دفاع می کند.

۱۳۹۶/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...