نسخه چاپی

حدیث مظلومیت بحرین در رسانه‌های غرب و مقاومت

عکس خبري -حديث مظلوميت بحرين در رسانه‌هاي غرب و مقاومت

مردم بحرین معمولا تلویزیون‌های العالم، الكوثر و المیادین را می‌بینند و بیشتر دوست دارند برنامه‌های مستند با مضمون تاریخی و یا سیاسی را تماشا كنند.



به گزارش نما، رای اخیر دولت بحرین علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حمایت از آمریکا هرگز به معنای نظر مردم مظلوم آن جزیره نیست که سال‌ها زیر فشار گسترده دیکتاتوری دولت منامه قرار دارند. دقیقا از زمانی که انگلیس بر حاشیه خلیج فارس استیلا یافت و قیمومت خود را بر سواحل و جزایر شرق جزیره العرب گستراند، زندگی بحرینی‌ها با شدیدترین درد و بدبختی عجین شد.

علاوه‌بر پرداختن به وضعیت کنونی بحرین و مصاف رسانه‌های محور مقاومت با بازیگران رسانه‌ای غربی و عربی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات دستگاه حاکمه بحرین، آنچه ما را به تهیه این گزارش ترغیب کرد، اظهارات نماینده آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در ایران یعنی شیخ عبدالله الدقاق درباره یکی از برنامه‌های شاخص شبکه العالم است.

«حدیث البحرین» با اجرای مجری توانمند، جیهان عبدالنی بدران، برنامه‌ای گفت‌وگو محور درباره موضوعات روز بحرین است که مدت هاست روی آنتن این شبکه است و الدقاق ضمن تقدیر از العالم به خاطر تولید و پخش آن، «حدیث البحرین» را آیینه درد و مظلومیت هم‌میهنان بحرینی خود می‌خواند.

برای شناخت بیشتر این مصاف رسانه‌ای باید دانست دولت منامه در بحرین همواره زیر نفوذ لندن قرار داشته و انگلیس از طریق آل خلیفه که حکومتی وهابی است، تاکنون حق اکثریت جمعیت این کشور را که شیعه هستند، پایمال کرده است؛ اما این تصویری نیست که رسانه‌های جهان از بحرین نشان می‌دهند. رسانه‌های غربی که به حکومت‌های استیلاگر وابسته‌اند نه تنها نابود شدن زندگی بسیاری از انسان‌ها در شرق عربستان و نیز جزیره مظلوم بحرین را به تصویر نمی کِشند، بلکه تلاش می‌کنند بازداشت‌ها و شکنجه‌هایی را که توسط آل‌خلیفه و آل‌سعود در بحرین انجام می‌شود، در غوغای خبری خود پنهان سازند.

خوشبختانه رسانه‌هایی هم هستند که می‌توانند حقیقت آنچه را در بحرین روی می‌دهد و فجایعی که بر سر مردم آن جزیره می‌بارد، به جهانیان نشان دهند. به همین خاطر «مردم بحرین معمولا تلویزیون‌های العالم، الکوثر و المیادین را می‌بینند و بیشتر دوست دارند برنامه‌های مستند با مضمون تاریخی و یا سیاسی را تماشا کنند»؛ این بخشی از اظهارات شیخ عبدالله الدقاق اهل بحرین است که تحصیلات مقطع دکترایش را در دانشگاه تهران به اتمام رسانده است.

الدقاق که نماینده آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در ایران است در پاسخ به این سؤال که چرا رسانه‌های جهان در برابر ظلم و سرکوب رژیم آل خلیفه در بحرین سکوت کرده اند، تاکید می‌کند: «ایالات متحده آمریکا و رژیم‌های پادشاهی در حاشیه جنوبی خلیج فارس مانند آل‌سعود در عربستان از رژیم منامه حمایت می‌کنند؛ بنابراین نباید از ساکت بودن رسانه‌های جهان در برابر ظلم و ستم مستمر دولت آل‌خلیفه در حق مردم مظلوم بحرین تعجب کرد.»

حقیقت بحرین در حدیث العالم

حجه الاسلام الدقاق که درباره معرفی فرهنگ اسلامی و انقلاب مردم بحرین در رسانه‌های ایران و کشورهای عربی مشارکت دارد، با تشکر از ساخت برنامه حدیث البحرین در شبکه العالم اظهار می‌کند: «برنامه حدیث البحرین در شبکه العالم مظلومیت ملت بحرین را نشان می دهد که امری خوب در میان تلویزیون‌های بین المللی عربی است، و به عنوان یک بحرینی تمایل دارم چنین برنامه‌هایی که مظلومیت اندوهناک هم‌میهنانم را به خوبی نمایان می‌سازد، هرچه بیشتر تهیه شود تا مردم جهان به ویژه ملت‌های مسلمان با وضعیت جانگداز ستمدیدگان بحرین آشنا شوند.»

البته مردم بحرین حتی در زیر فشار آل‌خلیفه که متحد اسرائیل است همبستگی با مظلومان فلسطینی را فراموش نکرده‌اند. نماینده آیت‌الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در ایران در این خصوص عنوان می‌کند: «آرزو دارم خبر نابودی رژیم صهیونیستی و نیز ذلت دونالد ترامپ را در رسانه‌ها بشنوم.» وی ادامه می‌دهد: «معمولاً شبکه‌های ماهواره‌ای عربی محور مقاومت مانند العالم، الکوثر، المیادین و حتی شبکه الجزیره را تماشا می‌کنم که اخبار را در شبکه ایرانی العالم و برنامه شبانه را در شبکه لبنانی المیادین دنبال می‌کنم.»

سرکوب بحرین به سود اسرائیل و عربستان

به راستی آل‌خلیفه چرا با دشمن اعراب یعنی اسرائیل دوستی می‌کند اما ملت مسلمان بحرین را با شکنجه و اعدام سرکوب می‌کند؟ به عقیده شیخ الدقاق؛ «دولت منامه به خاطر حفظ تاج و تخت پادشاهی آل خلیفه در بحرین است که رژیم ‌اشغالگر صهیونیستی را به رسمیت شناخته است؛ چرا که آنها می‌دانند صهیونیست‌ها در دولت آمریکا خیلی تاثیرگذار هستند و درنتیجه از طریق نزدیکی به رژیم تل‌آویو تلاش می‌کنند تا حمایت واشنگتن را حفظ کنند و بیشتر در سلطنت بحرین باقی بمانند.»

این درحالیست که بحرین نقطه‌ای راهبردی در نزدیک منطقه الشرقیه عربستان است که نزدیک به ۸۰ درصد از ذخائر عظیم نفت عربستان در آن منطقه در حاشیه جنوبی خلیج فارس وجود دارد. بنابراین می‌توان دانست چرا رسانه‌های غربی با آن همه ادعاهای حقوق بشری نه تنها توجهی به جنایات آل‌خلیفه در بحرین ندارند؛ بلکه به شدت از دولت‌های ریاض و منامه در سرکوب مردم حمایت می‌کنند.

اینجاست که می‌توان به علت فشارهای امریکا و انگلیس علیه شبکه‌های برون مرزی ایران نیز پی برد. رادیو و تلویزیون‌های ایران مانند العالم به افشای فجایعی در منطقه غرب آسیا می‌پردازند که عامل آن دولت‌های سعودی در جزیره العرب و رژیم صهیونیستی در فلسطین هستند و فشاری که به اکثریت جمعیت بحرین اعمال می‌شود، تنها یک نمونه از آن است. قطع به یقین، این افشاگری رسانه ای مورد پسند استکبار جهانی نیست. واشنگتن و لندن می‌خواهند آزادی خواهان بحرین در سکوت از میان بروند و مردم جهان هم نسبت به آن آگاهی نیابند.

بنابراین چه خوب است شبکه‌هایی مانند العالم برنامه‌هایی مانند «حدیث البحرین» را توسعه دهند و زوایای بیشتری از رفتار غیر انسانی دولت‌های متحد امریکا با مردم خود را مکرر یادآوری کنند. به ویژه آنکه دولت آل‌خلیفه و آل‌سعود از زمان تغییر حکومت ایران از پادشاهی به جمهوری با دولت و ملت ما خصومت ورزیده‌اند و رای اخیر دولت‌های بحرین و عربستان علیه ایران یکی از هزاران اقدام آنها علیه مردم ماست.
منبع: کیهان

۱۳۹۹/۱۱/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...