نسخه چاپی

مردم ژاپن عباس كیارستمی را دوست دارند

كوجی هانه‌دا سفیر ژاپن با اشاره به یادگیری و مطالعه خود درباره هنر ایران از عباس كیارستمی به عنوان هنرمند شناخته‌شده و محبوب ایرانی در كشورش نام برد.

به گزارش نما، کوجی هانه‌دا سفیر ژاپن در ایران درباره تاثیر برپایی هفته فرهنگی ژاپن در خانه هنرمندان ایران و تعاملی که ایران و ژاپن می‌توانند در امور فرهنگی داشته باشند به خبرنگار مهر گفت: هدف ما از برگزاری هفته فرهنگی ژاپن در ایران این بود که بتوانیم هنر برجسته و باکیفیت ژاپن را به مردم ایران نشان دهیم تا مخاطبان ایرانی از هنر هنرمندان ژاپنی لذت ببرند.



وی ادامه داد: هدف دیگر این بود که بتوانیم روابط ایران و ژاپن را با برگزاری این هفته‌های فرهنگی محکم‌تر کنیم تا هنرمندان ایران و ژاپن با تبادل فرهنگ و هنر کشور خود بتوانند با یکدیگر تعامل و ارتباط بیشتری برقرار کنند.



کومانو درباره شناختی که از هنرمندان ایرانی دارد، توضیح داد: عباس کیارستمی کارگردان شناخته‌شده ایرانی در کشور ما بسیار محبوب است چون وی فیلم " مثل یک عاشق" را در ژاپن ساخته است. این کارگردان ایرانی نزد ژاپنی‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار است و همه از دیدن آثار او لذت می‌برند.



سفیر ژاپن درباره شناختی که از هنر ایران دارد، گفت: من در حال حاضر مشغول یادگیری و مطالعه هنر ایران هستم و تلاش می‌کنم بر آموزه هایم از فرهنگ و هنر ایرانی بیفزایم.



سه‌شنبه ۳۰ مهرماه نمایشگاه تصویرگری با برش کاغذ هنرمند ژاپنی شو کوبو با حضور سفیر ژاپن در نگارخانه های میرمیران و پاییز خانه هنرمندان ایران افتتاح شد که این نمایشگاه سرآغاز هفته فرهنگی ژاپن در ایران بود.



در ادامه روزهای فرهنگی ژاپن در ایران ویژه برنامه‌ای جهت معرفی فرهنگ ژاپنی به مردم ایران در دو بخش کودکان و بزرگسالان در فضای باز خانه هنرمندان ایران برگزار شد. اوریگامی، خوشنویسی ژاپنی، کاریکاتور از چهره کودکان و عکاسی از چهره کودکان برنامه های بخش کودکان بود. در بخش بزرگسالان نیز گل‌آرایی، آشپزی، شمشیربازی و اجرای موسیقی در نظر گرفته شده بود.
منبع:افکار نیوز

۱۳۹۲/۸/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...