نسخه چاپی

بازدید مسئولین قضائی و سفارتخانه كشور ژاپن از بازداشتگاه اوین

وزیر مختار سفارت ژاپن و رئیس اداره اصلاح و تربیت وزارت دادگستری ژاپن در قالب هیئتی10 نفره به اتفاق تعدادی از مسئولین و كارشناسان قضائی وزارت دادگستری ایران با رشیدی، معاون مدیركل و مدیر بازداشتگاه اوین دیدار كردند.

به گزارش نما؛ براساس مذاکرات کارشناسی میان جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در خصوص متن موافقتنامه انتقال محکومین، وزیر مختار سفارت ژاپن و رئیس اداره اصلاح و تربیت وزارت دادگستری ژاپن در قالب هیئتی10 نفره به اتفاق تعدادی از مسئولین و کارشناسان قضائی وزارت دادگستری ایران با رشیدی، معاون مدیرکل و مدیر بازداشتگاه اوین دیدار و به مدت نزدیک به سه ساعت از بخش‌های مختلف بازداشتگاه اوین بازدید کردند.
در این بازدید ابتدا، رشیدی مدیر بازداشتگاه گزارشی از فعالیت‌های قضائی، فرهنگی و بهداشتی بازداشتگاه اوین پرداخت، سپس هیإت ژاپنی از کارخانجات و کارگاه‌ها، اندرزگاه‌ها و سالن‌ها و حسینیه‌ها و فضاهای ورزشی از جمله زورخانه این بازداشتگاه بازدید کردند.
بازدید کنندگان در ادامه به داخل اندرزگاه‌ها رفتند و با مددجویان و جرم آنها و نحوه گذراندن مدت حبس و چگونگی رفتار مراقبین با آنها کسب اطلاع نمودند.
پس از بازدید، گفتگو درباره مسائل گوناگون از جمله تعداد زندانیان در اوین و دیگر زندان‌های کشور، مشکلات زندانیان در زندان، تعداد متهمین و محکومین در زندان، اساس و میزان طبقه بندی زندانیان، درصد آزادی‌های مشروط و عفو و پایان اتمام محکومیت، شرایط آزادی مشروط در ایران، انواع ورزش‌ها و تفریحات موجود در بازداشتگاه اوین و دیگر زندان‌های ایران، امکان یا عدم امکان ادامه تحصیل زندانیان اوین وهمچنین تجربیات زندان‌های ژاپن مورد بحث قرار گرفت.

۱۳۹۲/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...