آرشیو زمانی اخبار پایگاه خبری تحلیلی نما در تاریخ 1395/8/24|11/14/2016

اخبار ویژه

  • عکس خبري -گزارش تصويري/ رصد بزرگ‌ترين ماه در 70 سال گذشته

    گزارش تصویری/ رصد بزرگ‌ترین ماه در 70 سال گذشته

    همزمان با غروب خورشید در دوشنبه 24 آبان، هلال ماه در بزرگترین اندازه ممكن در آسمان شب دیده شد. این حالت به ابرماه شهرت دارد و طی آن ماه به نزدیك ترین فاصله خود از زمین رسید. وقتی ماه در حالت بدر به نزدیك‌ترین فاصله خود از زمین می‌رسد، 30% روشن‌تر و 14% بزرگتر از همیشه دیده می‌شود كه هر ۴۱۲ روز یكبار پیش می‌آید.به این پدیده ماه‌افروختگی یا ابَرماه "سوپر مون" می‌گویند.این ابرماه بزرگ‌ترین ماه ۷۰ سال گذشته است.

  • عکس خبري -14 هزار نفر نيروي اورژانس آماده خدمت به زائران اربعين

    رئیس مركز حوادث و فوریت‌های پزشكی كشور در گفتگو با نما:

    14 هزار نفر نیروی اورژانس آماده خدمت به زائران اربعین

    رئیس اورژانس كشور گفت: در طول مسیر سفر زائران از شهرهای مختلف تا پایانه مرزی 14 هزار نفر نیروی فوریت های پزشكی در 220 پایگاه، آماده خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

  • عکس خبري -فراتر از بازي‌هاي سياسي

    فراتر از بازی‌های سیاسی

    «مدارس شهر تهران به علت آلودگی هوا تعطیل است!» این، خبری است كه بیش از یك دهه، از اولین انتشار آن گذشته و هر چه به امروز نزدیك‌تر شده‌ایم بیشتر و بیشتر تكرار شده؛ خبری كه حالا دیگر تنها به پایتخت نیز محدود نیست؛ اصفهان، البرز، قزوین، اراك و بسیاری دیگر از شهرهای صنعتی و نیمه‌صنعتی كشور چند سالی است كه با بحران آلودگی هوا دست به گریبانند!

  • عکس خبري -برجام هيچ نتيجه اي در زندگي مردم نداشته است

    بیرانوند در گفت‎وگو با نما:

    برجام هیچ نتیجه ای در زندگی مردم نداشته است

    برجام تنها دستاورد دولت روحانی اس كه می‎تواند بر روی آن در زمان تبلیغات ریاست جمهوری مانور دهد این در حالی است كه دستاورد روحانی نتیجه مثبتی بر سر سفره های مردم ایجاد نكرده است.

  • عکس خبري -آغازي بر يک پايان!

    آغازی بر یك پایان!

    نگرانی جهان از آینده سیاست‌های ترامپ به مثابه نگرانی از «تیغ دادن در كف زنگی مست» بوده و تا حدودی قابل درك است؛ پیام پنجاه‌وهشتمین انتخابات آمریكا بیش از هر كس مقامات هیئت حاكمه و قدرت نافذ پشت صحنه این كشور را نگران كرده است؛ زیرا ترجمانی از یك دگردیسی و انقلاب سیاسی در ساختاری فرسوده، فاسد، ناقض حقوق بشر، قدرت‌زده و سلطه‌پرور است.

  • عکس خبري -دولت و مجلس عزم جدي در اصلاح قانون تعاون ندارند/ اجراي اساسنامه پست گرفتار بررسي متن ها شده است/ نظرات اعضاي اتاق تعاون در اصلاح بخشي از قانون تعاون وجود ندارد

    احمدی، در گفت‎وگو با نما:

    دولت و مجلس عزم جدی در اصلاح قانون تعاون ندارند/ اجرای اساسنامه پست گرفتار بررسی متن ها شده است/ نظرات اعضای اتاق تعاون در اصلاح بخشی از قانون تعاون وجود ندارد

    عضو هیئت رئیسه كمیسیون صنایع معادن گفت: عدم بررسی مجلس در خصوص لایحه اصلاح بخشی از قانون تعاون و پیگری های دولت نشان از این دارد این لایحه از اهمیت چندانی برای نمایندگان و مسئولان دولتی نداشته است كه بعد از گذشت سه سال هنوز در كمیسیون بررسی نشده است.

  • عکس خبري -آقايان مسوول ؛ مردم کاهش تورم را لمس نکرده اند!/ اقتصاد مقاومتي راه گشا و حلال بسياري از مشکلات اقتصادي خواهد بود

    نماینده مردم شیراز در مجلس نهم در گفتگو با نما:

    آقایان مسوول ؛ مردم كاهش تورم را لمس نكرده اند!/ اقتصاد مقاومتی راه گشا و حلال بسیاری از مشكلات اقتصادی خواهد بود

    آقایان مدعی هستند كه تورم را كاهش داده اند اما این تنها ظاهر ماجرا ست.باطن آن در سفره های مردم است كه معیشت شان با مشكل روبرو ست و هر روز قدرت خرید شان كاهش می یابد.

  • عکس خبري -دفتر اتحاديه اروپا در تهران سفارت دوم آمريکا خواهد شد

    گزارش تحلیلی نما از زمزمه های بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران :

    دفتر اتحادیه اروپا در تهران سفارت دوم آمریكا خواهد شد

    محمدحسن قدیری ابیانه كارشناس سیاسی با اشاره به اینكه با تاسیس این دفتر این نهاد در امور داخلی كشورمان دخالت خواهد كرد ، بیان كرد: اگر بخواهیم به دخالت های آنها عكس العمل نشان دهیم با كل اتحادیه روبرو خواهیم شد.

آخرین اخبار